Consultgesprek boeken

Jobcoaching

Door nazorg in te zetten, zorgt u ervoor dat een kandidaat zijn of haar werkplek weet te behouden en duurzaam uitstroomt.

Consultgesprek boeken
Dienst

Jobcoaching (gemiddeld 6 maanden)

Door cultuurverschillen en taalbarrières ontstaan er vaak misverstanden op de werkvloer of bij het volgen van een opleiding. Een kandidaat kan bijvoorbeeld aangeven dat hij of zij instructies van een leidinggevende begrijpt, terwijl dit in de praktijk niet zo blijkt te zijn. Dit zou kunnen worden verklaard doordat het in sommige landen gebruikelijk is om je respectvol op te stellen naar de leidinggevende toe, waarbij het tegenspreken van een leidinggevende of het stellen van vragen ongepast is. Ons team van consulenten staan klaar om ervoor te zorgen dat misverstanden worden opgelost en de kandidaten hun werk- of schoolplek weten te behouden.

Onze consulenten zijn erin gespecialiseerd om op basis van gesprekken met kandidaten en werkgevers snel te ontdekken welke problemen er spelen en hiervoor oplossingen te bedenken. Door aan de kandidaat uit te leggen hoe het in Nederland werkt en aan de werkgever uit te leggen waarom een kandidaat zich op een bepaalde manier gedraagt, wordt er wederzijdse begrip gecreëerd. Daarnaast houden onze consulenten wekelijks contact met de kandidaat (telefonisch, op kantoor of op de werkvloer) om hem of haar te coachen en worden er evaluatiemomenten ingepland met de werkgever om de voortgang te meten. Het doel hierbij is dat de werkgever wordt ontzorgd en dat een kandidaat succesvol is op zijn of haar werkplek.

Veelgestelde vragen

Dienen de kandidaten te voldoen aan een bepaald taalniveau?
Nee, onze consulenten zetten ook in op vaktaal. Zo leren wij een kandidaat die bijvoorbeeld gaat werken als schilder de meest voorkomende Nederlandse woorden rondom dit vakgebied. Ook leert de kandidaat woorden en zinnen om gesprekken aan te gaan met collega’s en de leidinggevende. Hierdoor hoeft het taalniveau nog niet aan bepaalde eisen te voldoen om aangemeld te worden voor NextMove2Work.
Ligt de focus op werkervaringsplekken of ook betaald werk?
Ons doel is altijd duurzame uitstroom, in de vorm van betaald werk of een opleiding (studiefinanciering). Hierbij zetten we in op maatwerk, dat wil zeggen dat we kijken naar het maximaal haalbare per kandidaat. Dit altijd in overleg met de klantmanager/consulent werk van de gemeente.
Kunnen jullie ook samenwerken met het interne werkgeversservicepunt?
Wij geloven sterk in het bundelen van krachten. Wij beschikken zelf over een groot werkgeversnetwerk, maar indien wenselijk zoeken wij ook graag de samenwerking op met bestaande instrumenten.
Hoe vaak wordt een kandidaat gezien tijdens het traject NextMove2Work?
Er is elke week sprake van een contactmoment. Waar in het begin voornamelijk sprake is van fysieke contactmomenten, zullen onze consulenten merendeels telefonisch of via de app contact opnemen met een kandidaat zodra hij of zij aan het werk is.

Ons team staat klaar om werkgevers te ontzorgen

Consultgesprek boeken
crossmenu